Mooie beelden creëren, dat doe ik het allerliefst. En met die beelden wil ik eigenlijk altijd een ander verrassen – en als het kan ook mezelf. Als de verrassing groot is en met het gerealiseerde beeld de boodschap wordt overgebracht, dan ben ik een tevreden mens. Mooie beelden creëren, vind ik heerlijk, of dat nu voor websites of magazines is of wanneer dat om een gehele corporate identiteit gaat. Ik buig me er graag over.
Inmiddels heb ik al meer dan tien jaar ervaring in het ondersteunen van organisatie en bedrijven in hun identiteit en communicatie. Een succesvolle samenwerking begint voor mij altijd met duidelijkheid over wat het doel is. Wat is de boodschap, aan wie gaan we die overbrengen en op welke manier gaan we dat doen? Welk beeld past daar het beste bij, maar ook welke inhoud? Al die vragen moeten eerst worden beantwoord.
Het mooie aan mijn werk vind ik dat ik ongegeneerd mag gluren bij allerlei opdrachtgevers. Ik vind het leuk om een kijkje in de keuken te nemen van een klant. Wat is zijn of haar passie? Ik vind het heerlijk om mij in te leven in andermans werk, om te begrijpen wat een ander doet. Dat is ook nodig, want alleen dan kom je, zo is mijn overtuiging, tot de beste samenwerking. Ik verras mijn klant dan ook graag. Ik zie graag tijdens het gesprek die tevreden grijns bij mijn opdrachtgever ontstaan. Zo van: ‘jij hebt mij helemaal begrepen en deze samenwerking gaat zijn vruchten afwerpen’.
‘Mijn klant wil ik volledig begrijpen.
Alleen als wij allebei weten wat de bedoeling is,
wordt het resultaat verrassend’
Die drang om mijn klant ‘volledig te begrijpen’ houdt ook in dat ik soms opdrachten terug moet geven. Nee, dat is niet erg. Voor mij niet, maar ook niet voor de opdrachtgever. Als er tussen mij en de klant geen klik is, of als ik er maar niet achter kan komen wat hij of zij wil, dan is het vaak beter om te concluderen dat je elkaar niet kunt helpen. Dat is beter dan doorgaan en naderhand concluderen dat de het gevraagde niet is, wat je als opdrachtgever wilde helpen. Voor mezelf is dat ook niet goed. Als ik niet in kaart kan brengen wat de bedoeling is, kan ik ook niet het ultieme ontwerp creëren en dat is wel wat ik wil. Ik wil net zo tevreden zijn als mijn klant.
Verder voel ik de drang om hard te werken, ik zorg er ook altijd voor dat alles op tijd af is. Creativiteit is een mooi proces, maar uiteindelijk is dat slechts een klein deel van het gehele project. Wat er overblijft, is knopen doorhakken, ambacht, doorzetten en deadlines halen. En die haal ik gegarandeerd.
Contact
t 072 – 53 48 845 en 06 – 224 426 52
m info@artexion.nl
w www.artexion.nl